Saturday 14 November 2015

THE HOBBITON


Filem trilogi Lord of the Rings dan Yang terbaru Filem The Hobbits Telah menjadikan Nama Masyarakat Hobbit ini kepada disayangi di serata dunia ini. Paling popular ialah Frodo dan Sam. Badan Yang Kecil, berambut Kerinting, Tapak kaki besar dan Yang utamanya semangat Perjuangan Yang Kental, Adalah Ciri-ciri Istimewa makhluk Hobbit.

Di Matamata, tempat yang kedudukannya nun di Kepulauan Utara New Zealand, terbinanya Perkampungan fiksyen Masyarakat Hobbit Yang dipanggil Hobbiton. Tempat  pada asalnya Menjadi lokasi  perfileman, Kini dikekalkan dan dipromosikan Menjadi solah Satu daya Tarikan Pelancongan Utama di Negara burung Kiwi ini kepada masyarakat dunia.


Setibanya di Kawasan Hobbiton Jogja, pancaindera Anda Akan disambut dengan permandangan Kawasan padang menghijau dan beralun Yang Begitu mendamaikan. Tersergam indah sesetengah rumah Kecil mirip rumah tradisional Inggeris yang didiami Oleh Masyarakat Hobbit. SETIAP rumah dilengkapi DENGAN Perabot-Perabot kayu Yang Sangat unik rekabentuk
ukirannya.














No comments:

Post a Comment