Saturday 14 November 2015

YUSUF ISLAM

KEMASYURAN YANG HITAM
  • peristiwa cemas hanyut di Pantai Malibu menjadi asbab saya kini bernama Yusuf Islam. ketika itu saya hanya mampu berdoa, "Ya Tuhan, jika Engkau selamatkan aku, aku akan berkhidmat untuk-Mu". dan Dia memakbulkan. saat itu kebenaran mengtuk pintu hati saya
AL-QURAN
  • hampir setahun saya mendalaminya dari kulit ke kulit. Terkejut kandungannya tiada isu perkauman Arab.
BERUBAH PERSEPSI
  • Apa yang saya faham tentang islam sebelum ini berubah selepas mengkaji Al-Quran. Tujuan manusia diciptakan, kisah para nabi dan ilmu sains di dalam Al-Quran jelas menunjukkan mukjizatnya.
KELAHIRAN YUSUF ISLAM
  • Saya mengucap syahadah di Masjid London Central di Regent's Park, tahun 1977. terasa rahmat itu hadir dan menenangkan dari segala masalah
KERJA DAKWAH

  • Kini islam dan dakwah adalah hiburan bagi saya. sebab itu saya kini lebih tenang dan lebih  aktif dalam pendidikan Islam di UK

 .
rujukan daripada Majalah Gen-Q isu 51







No comments:

Post a Comment